-
RETOURNEREN
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht omtrent de levering volgens onze procedure regels, zoals hieronder is benoemd te volgen. Wij gaan ons uiterste best doen om uw klacht zo goed mogelijk voor u op te lossen.
1. Schades of leveringsfouten:
Heeft u een beschadigd of incompleet pakket ontvangen? Laat het ons binnen 24 uur na aflevering weten door ons een e-mail te sturen met een duidelijke beschrijving van de schade en bijbehorende foto's. Vergeet niet om uw naam (of de naam van de besteller) en het ordernummer te vermelden. We zullen zo snel mogelijk reageren met instructies voor eventuele retouren.
2. Defect artikel binnen of buiten de garantieperiode:
Mocht u een defect artikel hebben binnen (of buiten) de garantieperiode, stuur ons dan uw gegevens (en ordernummer) en een duidelijke beschrijving van het probleem (inclusief foto's). U ontvangt van ons dan per e-mail verdere instructies. Let op: indien het defect is veroorzaakt door onjuist gebruik, zullen we de gemaakte kosten in rekening brengen.
3. RETOURNEREN - binnen 14 dagen
Wij bieden we onze klanten een zichttermijn van 14 dagen. U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na de dag van ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. We crediteren het volledige orderbedrag, inclusief verzendkosten. Alleen de kosten voor retour van u thuis naar Boogschietshop zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 7,25 per pakket (raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder). Als u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Boogschietshop geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Bijvoorbeeld, het monteren van een (kruis)boog kan leiden tot gebruikerssporen en kan waardevermindering van het product tot gevolg hebben! Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Retourinstructies:
- Neem met ons contact op via info@boogschietshop.nl om gebruik te maken van dit herroepingsrecht.
- Zorg ervoor dat de producten schoon, compleet en bij voorkeur in de originele verpakking worden geretourneerd.
- Voeg altijd een kopie van de factuur bij de zending.
- Gebruik bij voorkeur de originele kartonnen verzenddoos of een degelijke alternatieve verpakking om transportschade te voorkomen.
Na ontvangst van uw retourzending zal het product intern worden gecontroleerd op staat en volledigheid. Indien het product onbeschadigd en compleet is ontvangen, zullen wij het aankoopbedrag (exclusief eventuele transactiekosten) binnen 10 werkdagen terugstorten. De terugbetaling vindt automatisch plaats naar het rekeningnummer waarmee de oorspronkelijke betaling is voldaan. Dit is een standaardprocedure binnen ons betaalsysteem, om een veilige en correcte afhandeling te garanderen
Niet-correct uitgevoerde retourzendingen kunnen worden geweigerd. In dat geval wordt het pakket retour gestuurd naar het oorspronkelijke verzendadres, of – indien van toepassing – naar het factuuradres van de betreffende bestelling. De betalingsverplichting blijft in dat geval onverminderd van kracht.
Het is niet toegestaan artikelen na de zichttermijn te retourneren, tenzij het een garantie betreft.
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@boogschietshop.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil/
Mocht u verdere vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.